Fogszuvasodás keletkezhet a fogak felszínén, a fogak között, a fogak nyakán. Kialakulhat rosszul záródó tömések, inlayk, onlayk és koronák szélei mellett.

A kezdeti szuvasodás nehezen észrevehető, mert csak a zománc felszínén történik fehéres, opálos elszíneződés. Ezt csak fogorvosi vizsgálattal lehet észrevenni. A folyamat előrehaladtával, édesség, hideg étel, ital fogyasztása közben, vagy hideg levegő belélegzésekor fájdalmat érez a beteg, esetleg fekete lyukat lát a fogán. Ilyenkor célszerű mielőbb felkeresni a fogorvost, mert időben történő ellátás esetén, egyszerű töméssel megmenthető a fog. Ha hidegre, melegre heves fájdalommal jelez a fog, főként éjszaka tartósan sajog, egész nap tompán fáj, akkor már többnyire csak gyökértöméssel menthető meg.

Rendelőnkben kizárólag esztétikus fogtöméseket készítünk. Ez azt jelenti, hogy a behelyezett tömés színben teljesen megegyezik a fog színével, gyakorlatilag észrevehetetlen.

Beavatkozás előtti teendők

A beavatkozás előtt fogorvosi vizsgálat, röntgenfelvétel szükséges a beteg fogról, és környezetéről. Az ezt követő konzultáció során részletes felvilágosítást kap a beteg a tervezett beavatkozásról, az érzéstelenítés módjáról, a felhasznált anyagokról, az esetleges szövődményekről és a beavatkozás utáni teendőkről. Minden fogászati beavatkozás előtt tanácsos étkezni, mert az érzéstelenítő injekció beadása után 3-4 óra hosszáig – amíg a zsibbadás tart – nem lehet enni.

Esztétikus fogtömés készítése

A beavatkozás helyi érzéstelenítésben történik, amit injekció formájában juttatunk a kívánt területre. Az érzéstelenítés után a fogorvos fúróval kitisztítja a fogból a szuvas részeket. A kialakított üreg mélységétől függően a fogakat alábéleljük – az utólagos érzékenység elkerülése végett – majd a tömést rétegenként felépítjük (a töméseket több színből keverjük ki, így környezetükbe tökéletesen beleolvadnak, “láthatatlanná” válnak), minden réteget külön megvilágítunk UV lámpával, aminek hatására megkeményedik a tömőanyag. A tömések felszínét fúróval alakítjuk mindaddig, amíg kényelmes nem lesz, jól barázdált rágófelszíneket hozhatunk létre, mellyel a táplálék aprítása tökéletessé válik, megkímélve ezzel a rágószerv túlterhelését. Ezután a kész felületet simára, fényesre polírozzuk.